這是一個花花公子遇到情場勁敵的故事 

 

容我跳過歌曲介紹哈哈哈.... 

 

______________________________________

 

 

If I woke up without ya

如果起床後沒看到妳

 

 

I don't know what I would do

我真不知我會做出什麼事來

 

 

Thought I could be single forever 'til I met you

在遇見妳之前,我以為我能永遠單身

(是玩咖心態嗎哈哈,永遠的單身貴族、逍遙自在)

 

 

Usually don't be fallin', be fallin', fallin' first

我通常不會先陷入感情

(fall in love with someone 與某人陷入愛河; fall for someone 愛上某人)

 

 

You got a way of keeping me comin' back to back

妳卻有辦法讓我忘不了妳

(back-to-back 背貼著背,表示[接連不斷地、一次接著一次])

 

 

I just found out the only reason that you lovin' me

我才發現妳愛我的原因

 

 

Was to get back at your ex lover

只是為了報復妳的前任

(get back at someone 對誰報復)

 

 

 but before you leave

但在妳離開前

 

 

Usually I would never, would never even care

我通常是不會在乎的

(花花公子哥兒棋逢敵手啦 )

 

 

Baby, I know she creepin' I feel it in the air

寶貝阿,在空氣中我能嗅到,她偷偷溜進來了

(神不知鬼不覺地要來偷走你的心  )

 

 

Every night and every day

每日每夜

 

 

I try to make you stay

我都試著把妳留下

 

 

But your

但妳阿

 

 

Savage love

野蠻的愛

 

 

Did somebody, did somebody

曾經有人

 

 

Break your heart?

讓妳心碎嗎?

 

 

Lookin' like an angel

明明像個天使

 

 

But your savage love

但妳那野蠻的愛

 

 

When you kiss me

妳親我時

 

 

I know you don't give two fucks

我知道妳根本沒放在心上

(not give something/someone a *uck 沒在管(鳥)某人/某事、一點都不在乎)

 

 

But I still want that

但我還是渴望

 

 

Your savage love

妳那野蠻的愛

(天啊,好M喔 -////- 難道是女人不壞、男人不愛?)

 

 

Your savage lo-lo-love

妳那野蠻的愛

 

 

Your savage lo-lo-love

妳那野蠻的愛

 

 

You could use me

妳就利用我吧

 

 

'Cause I still want that (your savage)

因為我還是想要(妳那野蠻的愛)

 

 

Baby, I hope that this ain't karma

寶貝阿,我希望這不是報應

(karma 業、因果報應

看來主角以前也躲過很多桃花 )

 

 

 'cause I get around

因為每當我靠近

 

 

You wanna run it up, I wanna lock it down

妳想逃,我卻想把妳留下

(lock it down 鎖定、鎖下; 想把對方占為己有)

 

 

(副歌重複)

 

 

________________________________________________

 

今年的中秋節沒有烤肉

 

就簡簡單單的找些朋友來家裡吃炸雞看球賽

 

也算是平凡(且油膩)的幸福吧哈哈   

 

 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 艾米的一座小山 的頭像
    艾米的一座小山

    艾米的一座小山

    艾米的一座小山 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()