需要人陪時,就打通電話給我吧! :)

 

 

The song is just a hopeful record of just holding on, because a lot of us want to give up at times...

There’s a lot to look forward to. There’s a lot we can’t control sometimes, but there’s always hope.

By Justin Bieber

 

這是一首單純希望大家都能堅持下去的歌,

因為我們都曾在某個時刻想過放棄...

未來充滿著值得期待的事物。

有時候,很多事情不是我們能控制的; 

但 [希望] 總會出現的。

 

____________________________________________

 

[Verse 1]

 

You know you can call me if you need someone

你知道的,需要人陪時,你能打給我

 

I'll pick up the pieces if you come undone

我會為你,拾起尚未拼湊起的碎片

 

 

[Pre-Chorus]

Painting stars up on your ceiling

在你的天花板上畫上星星

 

'Cause you wish that you could find some feeling

因為你說你想要感受一下那種氛圍

(找到某種感受)

 

You know you can call me if you need someone

你知道的,需要人陪時,你能打給我

 

 

[Chorus]

I need you to hold on

我需要你堅持下去

 

Heaven is a place not too far away

天堂就在不遠處

 

We all know I should be the one

我們都知道,該是我

 

To say we all make mistakes

該是由我來說[我們都會犯錯]

(通常會是由安慰者說[我們都會犯錯]來安慰犯錯的人

所以言下之意是[該由我來安慰你])

 

Take my hand and hold on

握著我的手,堅持下去

 

Tell me everything that you need to say

把你所有需要說的話都告訴我

(這裡用[need to say]而不用[want to say]應該是希望

對方能把那些[需要]被發洩、[需要]被承接的情緒都釋放出來)

 

'Cause I know how it feels to be someone (Someone)

因為我了解這種感受

 

Feels to be someone who loses their way

了解迷失方向的感受

 

 

[Verse 2]

You're looking for answers in a place unknown

你在未知中尋找著答案

 

You need the connection but you can't get close (Can't get close)

你需要連結,卻無法靠近

(connection指的可能是人與人間的互動連結,或是達到某目標的方法)

 

 

[Post-Chorus]

Midnight 'til morning

半夜到天明

(夜深人靜、身旁又沒人時,孤獨感和無助感會被放大)

 

Call if you need somebody

如果需要人陪,就打給我吧

 

I will be there for you

我會陪著你

 

Midnight 'til morning

半夜到天明

 

Call if you need somebody

如果需要人陪,就打給我吧

 

I will be there for you

我會陪著你

 

 

____________________________________

 

 

最近很喜歡喝咖啡配豆漿

每天早上都一定要來一杯 

 

 

arrow
arrow

    艾米的一座小山 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()