我今天呀,什麼都懶得做 

我是老大我說的算,你奈我何? 

 

 

        

 

[Chorus]

 

Today, I don't feel like doing anything

今天呀,我什麼都不想做

 

 I just wanna lay in my bed

我只想要賴在床上

 

Don't feel like picking up my phone

不想接電話

([pick up phone] 不是拿起手機來看,是指接電話)

 

So leave a message at the tone

所以逼聲後請留言

 

'Cause today, I swear, I'm not doing anything

因為今天呀,我保證,我什麼都不做

 

 

[Verse 1]

 

I'm gonna kick my feet up, then stare at the fan

我要翹起二郎腿,看著電扇轉

([kick my feet up] 把雙腳抬起翹在什麼東西上,像是沙發、矮凳或桌子等上)

 

Turn the TV on, throw my hand in my pants

打開電視,雙手插口袋

 

Nobody's gon' tell me I can't, nah

沒人能阻止我

 

I'll be lounging on the couch, just chillin' in my Snuggie

我要裹上睡袍、懶洋洋地躺在沙發上

([lounge] 休息室,當動詞時指擺出休息/放鬆的姿勢

[snuggie]通常指的是休閒的睡袍、長袍睡衣)

 

Click to MTV, so they can teach me how to Dougie

轉到音樂頻道,來學學Dougie舞蹈

(dougie是種源於德州的休閒舞步,著重在手、肩和頭部的左右自然擺動

我自己是跟個木頭人一樣擺不起來啦xD )

 

'Cause in my castle, I'm the freaking man

因為在我的城堡裡,我就是老大!

(freaking man也就是修飾版的 f*cking man)

 

 

[Pre-Chorus]

 

Oh-oh, yes, I said it

噢,沒錯,是我說的

 

I said it, I said it, 'cause I can

我說的,我說的,因為我說的算!

 

 

[Chorus]

 

Today, I don't feel like doing anything

今天呀,我什麼都不想做

 

I just wanna lay in my bed

我只想賴在床上

 

Don't feel like picking up my phone

不想接電話

 

So leave a message at the tone

所以逼聲後請留言

 

'Cause today, I swear, I'm not doing anything

因為今天呀,我保證,我什麼都不做

 

Nothing at all (Woo-hoo, woo-hoo, ooh)

什麼都不做

 

Nothing at all (Woo-hoo, woo-hoo, ooh)

什麼都不做

 

 

[Verse 2]

 

Tomorrow, I'll wake up, do some P90X

明天呀,我會起床做些P90X

(P90X是一套90天的高強度健身課程)

 

Meet a really nice girl, have some really nice sex

約個漂亮女孩,做個漂亮的愛

 

And she's gonna scream out, "This is great!" (Oh my God, this is great)

她會尖叫著說,[太厲害了!] (我的天啊,真的太厲害了)

(是有多厲害啦XDDDD 很幻想捏)

 

Yeah, I might mess around and get my college degree

耶,我可能會到處瞎搞,再拿個大學文憑

 

I bet my old man will be so proud of me

我猜我爸一定會以我為傲

(old man 指的是家裡那老頭XD 也就是爸爸

以你為傲是因為大學畢業還是讓女孩為之瘋狂? )

 

But sorry, pops, you'll just have to wait

但抱歉了爸,你還須要等一會

 

 

[Pre-Chorus]

 

Oh-oh, yes I said it

噢,沒錯,是我說的

 

I said it, I said it, 'cause I can

我說的,我說的,因為我說的算!

 

 

 [Bridge]

 

No, I ain't gonna comb my hair

才不呢,我才不要整理頭髮

 

'Cause I ain't going anywhere

因為我哪裡都不去

 

No, no, no, no, no, no, no, no, no

不要勒,不要勒,才不要勒

 

I'll just strut in my birthday suit

我要裸著身,在家大搖大擺地走著

(strut 是一種走路姿勢,抬頭挺胸自信的走路

birthday suit 照字面翻就是生日服裝,也就是剛出生還裸體的狀態)

 

And let everything hang loose

事情都先擺一旁

(hang loose 鬆鬆地掛著,指悠哉/放鬆對待)

 

Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah

耶伊,耶伊,耶伊

 

 

[Chorus]

 

Oh, today, I don't feel like doing anything

噢,我今天呀,什麼都不想做

 

I just wanna lay in my bed

我只想賴在床上

 

Don't feel like picking up my phone

也不想接電話

 

So leave a message at the tone

所以逼聲後請留言

 

'Cause today, I swear, I'm not doing anything

因為今天阿,我保證,我什麼都不做

 

Nothing at all (Woo-hoo, woo-hoo, ooh)

什麼都不做

 

Nothing at all (Woo-hoo, woo-hoo, ooh)

什麼都不做

 

Nothing at all

什麼都不做

 

 

        

 

我今天也要什麼都不做 

早上吃個悠哉的早午餐,配上酸酸甜甜的 Mimosa

現在全身輕飄飄  

什麼都不做! 耶!

 

 

arrow
arrow

    艾米的一座小山 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()